Kärlek, vänskap & träning.

IMG_4267

 

Att börja söndagen med en rejäl sovmorgon med mitt hjärta som för en gång skull inte var trött pga festligheter dagen innan var mer än mysigt och energiboostande. Att därefter cykla till våra ”grannar” några 100 meter bort på brunch gjorde inte dagen värre. Julia & Christer bjöd på amazing food – american panncakes, bacon & stekta ägg. Kaffe, färskpressade juice, grädde & en massa härlig sirap. En tretimmars lång brunch med samtal mellan himmel och jord en himla massa kärlek och gullegull med deras dotter Clara. Clara som förövrigt är min lilla favorit och som Mattias snabbt förälskade sig i. Så fram tills vi får egna barn kommer Clara vara överöst med kärlek från oss och antagligen bli en smula bortskämd. Mattias har insett charmen med märkesbabykläder på nätet. Han är numera offentlig klädbög, haha. Eller han är verkligen lagd åt det kreativa/skapande – hållet då han jobbar med design och kulör så då antar jag att kläder kom på köpet. Ni skulle bara veta hur mycket kläder och skor den karln har. Och det är ju inga slita&släng priser på hans kläder som mina vardagskläder är… Han är dyr i drift den där killen och han fyller dessutom år om 11 dagar. Får nog börja jobba om nätterna om jag ska kunna gå runt denna månad ^^,

Måndag och ett ruskigt höstväder ute. Ja att det ska blåsa är väl bara onödigt? Mitt typiskt nordiska hår klarar inte vind. Det blir tovigt på tre sekunder. Och smutsigt på lika kort tid. Mössa är ju inte så glamoröst, eller helt okey om man får behålla den på. Men annars. Nej. Mössfrilla är inget att rekommendera i skolan eller i samband med jobbet. Med fem veckors frånvaro på gymmet var det otroligt befriande att kliva ner i gymmet igen.

  • Ben – & rumpa var på schemat med lägre vikter än tidigare men desto fler reps. 
  • Squats Uppvärming 40 st (20 kg)  –> 3×15 30 kg
  • Legcurl/Legextension 3×15 25 kg (på båda)
  • Enbens marklyft 2×6 x 3 20 kg –> Raka marklyft 3×20 20 kg
  • Höftböj, rumpsnatch (tappade helt vad övningen heter, bild visas nedan) 3×30 30 kg 

Jag var mosig i hela benen efteråt men fasen så underbart att vara på hugget igen! Och jag föredrar nog att köra fler reps med lägre vikt. Jag upplever att jag får mer pump och tryck i musklerna. Men. Jag kan nu konstatera att KROPPEN BEHÖVER VILA SIG IFORM. Jag hade ett kort men mycket givande samtal med Milla på Frisk. Hon är klok hon och jag skulle önska att fler person som ”förespråkar & lever som fitness/instruktörer” skulle vara mer som henne. Att träna så mycket som vissa gör anser jag tillsammans med vetenskaplig basis vara osunt och kan som i många av fallen leda till ortorexi. När ens privatliv och jobb bortprioriteras, det är väl då de första varningsklockarna skriker. Vi tränar för att leva, vi tränar för att vi ska må bra och vi tränar för att vi vill och för att kroppen mår bra av det. Vi tränar inte av tvång.

IMG_4273 IMG_4271IMG_4275

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *